Chrome - Link Select -->

torstai 9. tammikuuta 2014

himmeli

Meillä on diggailtu himmeleitä jo monta vuotta. Varsinkin niitä pilliversioita. Tänävuonna tämä rouva olis halunnu olkisen, ja kun tämä rouva ei niitä osaa askarrella niin herran olis pitänyt. Pari päivää se ähersi, kuulu välillä kovaäänistäkin sadattelua, sinne meni pari pussillista olkia, kaikki rikkipoikkihalki. Ei tullu olkihimmeliä. Ihan muilla asioilla Helsingin Hobbypointissa käydessä hänen silmiinsä osui messinkisiä ohuenohuita tankoja. Olipa vielä reikä keskellä. Hiukan tyyriitä olivat, yhden tangon hinnalla olis saanu kokonaisen olkipussin. Mutta halusi hän niistä himmelin tehdä. Pikaisia mitoituksia ja laskutoimituksia paikanpäällä ja niin lähti viisi metriä tankoa auton hattuhyllylle matkustamaan kotio. Ja het kotiin päästyämme alkoi askartelu. Olen mää onnellinen nainen ja on mulla ihanainen mies, täytyy sanoa! 

Suurimman peruskuution sivut ovat 20cm, keskikokoisen 13cm ja pienimmän 7cm pitkiä. Nyt on himmeleitä kaksi, toinen samanmoinen musta myöskin, jonka tekopaketin sain ystävältäni joululahjaksi, että kiitosta vain! Molemmat vähän hakevat paikkaansa, tämä on makkarissa ja toinen keittiössä. Suunnitelmissa laittaa molemmat samaan nurkkaan joko olkkariin taikka keittiöön. 


14 kommenttia :

  1. Heipparallaa, sattumalta löysin tänään blogiisi ja ihastuin heti. Himmeli näyttää hyvältä ja tuo messinkinen materiaali tuo siihen oman hohtonsa, kaunista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanaa! Tervetuloa lukijaksi! Minä vähän väliä käyn kattomassa tuota roikkuvaa kapistusta, oon ihan rakastunut siihen! :)

      Poista
  2. Herkkä ja siro, tykkään! Kuten myös himmeleistä yleisesti...

    VastaaPoista
  3. Syksyllä askartelin (okei, J askarteli ja mä autoin :D) mustista pilleistä himmelit, mutta jostain syystä mä haluan semmoisen perinteisen olkisen. Kaunis tuo messinkinenkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perinteinen olkinen mullakin monen pillisen jälkeen oli ajatuksissa, on vaan hirvittävän vaikea tehdä, ainakin miehellä meni hermot olkien jatkuvaan rikkoutumiseen. Mutta oon kyllä superylpeä tuosta messinkisestä!

      Poista
  4. Ihana himmeli ja ihana mies :) Minulla tuolla oljet odottelee, että ehtis alkaa vääntään niiden kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olen ylpeä, molemmista! :) Siinä voi vierähtää tovi jos toinenkin… :)

      Poista
  5. Todella upea! Täälläkin tykätään himmeleistä, ovat vaan niin kauniita <3

    VastaaPoista
  6. Siitä tuli todella hieno. Etevä mies! Toissa jouluna haaveilin tekeväni moisen himmelin juuri noista putkista, mutta eihän niitä Jyväskylästä saanut:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta, ei kyllä passaa ottaa kunniaa itelle, vaan kiltisti toimittaa kaikki kehut etiäppäin!

      Poista

Kirjoitahan sana tai useampi!